Reklama
  • Wtorek, 21 lutego (08:05)

    Pełnoziarniste dukaty

Składniki na 8 porcji: 15 dag masła, 9 dag cukru trzcinowego, 20 dag mąki pełnoziarnistej pszennej typ 2000, 2 żółtka, 4 dag jagód goji, 4 dag ziaren słonecznika.

Reklama

1. Mąkę przesiej do miski przez rzadkie sito. Wymieszaj z cukrem trzcinowym, następnie dodaj masło i żółtka. Szybko wyrób kruche ciasto (najlepiej ręcznie). Posyp je jagodami goji i ziarnami słonecznika, zagniataj razem, aż dodatki równomiernie rozejdą się po cieście.

2. Z ciasta uformuj wałek o średnicy 4-5 cm. Szczelnie zawiń go w folię spożywczą, włóż na 40-50 min do lodówki, by stężało.

3. Po wyjęciu z lodówki odwiń ciasto z folii, ułóż na stolnicy lub blacie kuchennym. Ostrym nożem pokrój na plastry o grubości około półtora centymetra (nie powinny być zbyt grube).

4. Płaską blachę wyłóż papierem do pieczenia. W niewielkich odstępach ułóż na niej dukaty. Nagrzej piekarnik do temp. 180⁰C. Blachę wstaw do piekarnika na mniej więcej 14 min. Po wyjęciu ułóż dukaty pojedynczą warstwą na czystej lnianej ściereczce, poczekaj, aż zupełnie wystygną.

Można je przechowy wać przez tydzień, najlepiej w szczelnie zakręconym słoju lub blaszanej puszce.

Przepis przysłała Sandra Siebert z Lubonia

Relaks

Zobacz również

  • Składniki na 20 sztuk. Ciasto: 10 dag mąki pszennej, 8 dag masła, 2 jajka, 160 ml wody. Krem: 300 ml śmietany kremówki 36%, 2 łyżki cukru pudru, 1 dojrzały banan. Polewa: po 5 dag czekolady... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.